Podatkovna analiza zunanje trgovine

Cilji predmeta

- Zagotoviti praktične izkušnje pri podatkovni analizi tem s področja mednarodne ekonomije.
- Podati analitičen okvir za ravnanje z velikimi podatkovnimi bazami, prepoznavanje in razlago vzorcev v podatkih.
- Razviti kompetence za kritično vrednotenje globalnih ekonomskih vprašanj.
- Seznaniti študente s sodobnimi temami na področju mednarodne trgovine in politik, vključno z najnovejšimi prispevki k razumevanju globalne ekonomije
- Naučiti študente uporabljati sodobne metode za analizo vprašanj v globalni ekonomiji.
- Kritično razumevanje učinkov in vzrokov v ozadju kompleksnih globalizacijskih procesov.
- Razviti kompetence študentov, da se soočijo z izzivi globalizacije za posameznike, podjetja in svetovno gospodarstvo.

Vsebina predmeta

Ekonometrična analiza na osnovi mikro podatkov:
oblikovanje baze podatkov, specifikacija empiričnega modela, ocenjevanje in diskusija rezultatov

V povezavi z naslednjimi temami:

1. Heterogenost podjetij in zunanja trgovina: trgovinska liberalizacija in znotrajpanožna realokacija zaradi heterogenih podjetij.
2. Obnašanje izvoznikov na globalnih trgih: diverzifikacija izvoza, dinamika penetracije trgov, izvoz in poslovanje podjetij.
3. Multinacionalna podjetja, globalne verige vrednosti in nepopolne pogodbe: globalni modeli nabave, organizacija podjetja, integracija vs. zunanje izvajanje, uveljavljanje pogodb in zaščita intelektualne lastnine, različni empirični pristopi
4. Trgovina s storitvami: storitve v globalnih verigah vrednosti, analitika svetovnih input-oupbut podatkovnih baz.
5. Ekonomska geografija: lokacija, proizvodne mreže, prostorska in urbana ekonomika, regionalni razvoj.
6. Gravitacija v zunanji trgovini: pravilna specifikacija gravitacijskega modela, intenzivna in ekstenzivna trgovinska marža, border puzzle, aplikacija: ocenjevanje trgovinskih učinkov prostotrgovinskih sporazumov.
7. Trgovina in trg dela: migracije in plačna neenakost, trgovina in dohodkovna neenakost, stroški redistribucije, polarizacija trga dela.
8. Trgovina, rast in institucije na globalnih trgih: povezava med trgovino in rastjo, difuzija tehnologije, trgovina in institucionalne spremembe.
9. Granularnost, vpliv velikosti podjetja na širjenje trgovinskih šokov in fluktuacije agregatnega outputa.
10. Globalizacija in trgovinska politika, procesi ekonomske integracije in nova globalna ekonomska ureditev.
11. Inovacije, imitacije in razširjanje tehnologije: merjenje, teorija, empirika in implikacije za ekonomske politike

Nosilci predmeta

  • Govorilne ure
  • sreda ob 13.00 v RZ-207
  • Spoštovani študenti, govorilne ure bodo potekale preko aplikacije Zoom po predhodnem dogovoru.
  • POZOR: Aktualna sprememba govorilnih ur
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Govorilne ure
  • sreda ob 8.00 v R-306
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Govorilne ure
  • četrtek ob 14.45 v R-306
  • Možnost govorilnih ur on-line preko Zoom platforme na spodnjem linku: https://uni-lj-si.zoom.us/j/95507532526?pwd=V25CanI3NDVpbTFGN2prOEhxNC9Sdz09. Prosim za predhodno najavo po elektronski pošti. Lep pozdrav, Katja
  • POZOR: Aktualna sprememba govorilnih ur
Na vrh strani