Research Methods in Tourism

Cilji predmeta

- V okviru tega predmeta bodo študenti razvili razumevanje za ključne korake in izzive v raziskovalnem procesu na področju turizma.
- Študenti bodo pridobili čvrsto osnovo tako za samostojno izvedbo raziskovalnega projekta kot tudi za izvedbo evalvacije rezultatov raziskovalnih projektov drugih raziskovalcev.
- Po zaključku študija tega predmeta bodo študenti usposobljeni za samostojno in učinkovito rabo metod in orodij analize, evalvacije in sinteze kompleksnih vsebin s področja turizma na mednarodni, nacionalni, panožni in destinacijski ravni, pa tudi na ravni posamične turistične organizacije.

Vsebina predmeta

1. Raziskovalni proces
- Razlika med teorijo in prakso: uvodni napotki in priporočila.
- Koraki v raziskovalnem procesu.
- Izzivi merjenja na področju turizma.
2. Raziskovanje obstoječih virov
- Priprava kritičnega pregleda literature.
- Identifikacija in raba relevantnih uradnih virov podatkov.
3. Odkrivalno terensko raziskovanje *
- Opazovalne študije.
- Poglobljeni intervjuji.
- Fokusne skupine.
4. Potrjevalno terensko raziskovanje *
- Anketiranje.
5. Analiza podatkov in informacij
- Metode analize kvalitativnih podatkov (vinjete, pripovedovanje zgodb, analiza vsebine).
- Metode analize kvantitativnih podatkov (univariatna, bivariatna in multivariatna statistična analiza).
6. Sinteza podatkov in informacij
- SWOT analiza.
- PEST analiza
- Primerjalna analiza.
- Študija primera.
7. Ravni analize na področju turizma s pripadajočimi raziskovalnimi temami in orodji
- Mednarodna, nacionalna in panožna raven (uradna statistika turizma, satelitski računi v turizmu, mednarodne primerjave, PEST analiza).
- Raven destinacije (PEST analiza, primerjave v panogi, ad hoc projekti **).
- Raven turistične organizacije (SWOT analiza, Six Sigma in celovito obvladovanje kakovosti, ad hoc projekti **).

* V okviru diskusije posamezne metode zbiranja primarnih podatkov obravnavamo:
- Deležnike v raziskovalnem procesu.
- Problematiko dostopa.
- Etične vidike.
- Vzorčenje.
- Posplošljivost, zanesljivost in veljavnost rezultatov merjenja.

** Ad hoc projekti so lahko osredotočeni na merjenje zadovoljstva zaposlenih in turistov, merjenje zvestobe zaposlenih in turistov, merjenje motivacije zaposlenih itd.

Nosilci predmeta

Ni opisa

Na vrh strani