Behavioral Economics and Game Theory

Cilji predmeta

Predmet interdisciplinarno povezuje področja psihologije, ekonomije in teorije iger in želi opozoriti na premike v razlagi obnašanja ekonomskih agentov od predpostavke popolne racionalnosti proti opaženim vzorcem v odločitvah, ki ne izhajajo iz stroge racionalnosti.

Cilj predmeta je osvetliti razlike med napovedmi klasičnih ekonomskih modelov in odločitvami, ki jih agenti dejansko sprejemajo ter ponuditi znanja za opazovanje, obravnavo in razumevanje odločitvenih procesov posameznikov in gospodarskih entitet v okoljih, kjer se te odločitve sprejemajo.

Predmet usposobi študente, da lahko po koncu predmeta:
- prepoznajo ideje, koncepte, teorije in ugotovitve s področja obravnavanih tematik
- uporabijo ideje in ugotovitve pri reševanju praktičnih problemov (npr. težave pri izbiri potrošnikov, trženja, financ, upravljanja, vprašanje javnih politik)
- podajo obrazloženo mnenje o temeljnih vprašanjih o odločanju v gospodarstvu (npr. svobodna izbira, racionalnost, lastni interesi, altruizem, pravičnost, razvoj preferenc)

Vsebina predmeta

1. Temeljni koncepti
1.1 Vrednost, preference in izbire
1.2 Prepričanja, hevristike in pristranosti
1.3 Miselno računovodstvo

2. Odločanje in negotovost
2.1 Razvrščanje odločitev
2.2 Reprezentativnost in dosegljivost
2.3 Potrditev in pretirana samozavest
2.4 Odločitve, tveganje in negotovost
2.5 Teorija obetov

3. Medobdobna izbira

4. Strateške interakcije
4.1 Vedenjska teorija iger
4.2 Družbene preference

Nosilci predmeta

  • doc. dr. Tanja Istenič

  • Katedra za ekonomijo (redna članica)
  • Katedra za matematiko, statistiko in operacijske raziskave (pridružena članica)
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Govorilne ure
  • sreda ob 14.00 v R-305
Na vrh strani