Raziskovalni projekt je (so)financiran s strani Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Raziskovalni projekt
Članica UL
Ekonomska fakulteta
Šifra
J5-7292
Naziv projekta
V iskanju trajnostne odgovorne porabe (TOP)
Obdobje
1.1.2016 - 31.12.2018
Letni obseg
1,07 FTE
Vodja
Veda
Družboslovne vede/Ekonomija
Sodelujoče RO
Vsebinski opis projekta
Trajnostno naravnano vedenje porabnikov je opredeljeno kot zavedanje o dolgoročnih posledicah dejanj posameznika za naravno ali družbeno okolje, z odgovornostjo porabnikov pa razumemo njihovo namero za aktivnost glede na dolžnosti posameznika do sebe ali drugih. Mednarodne raziskave med porabniki kažejo, da ti svojo vlogo pri trajnostnem razvoju in družbeni odgovornosti vidijo kot zelo pomembno. Glavni namen je poglobljeno raziskati odnos med podjetjem in porabniki, ki se tvori med soustvarjanjem vrednosti in pomenov za porabnika preko medsebojne interakcije ter posebno pozornost nameniti komuniciranju družbeno odgovornih in okoljskih praks podjetij. Osnovna teza je, da trajnostna in odgovorna poraba nastaja v interakciji med podjetjem in posameznikom. Podjetja lahko z ustrezno integriranim komuniciranjem socializirajo porabnike glede okoljskih in družbeno-odgovornih praks in preko vrednosti, ki nastaja v menjavi, spodbujajo načine trajnostnih porabniških praks in vplivajo na ravnotežje, ki je potrebno za vzpostavljanje trajnostnega trga. Projekt uporablja večmetodni pristop za proučevanje raziskovalnega problema iz različnih perspektiv (podjetja in potrošniki, z uporabo vsebinske analize, mikroekonomskih modelov, ekonometrične analize, potrjevalne faktorske analize, conjoint analize in eksperimentov).
Ključne besede: trajnostni razvoj, družbena in okoljska odgovornost, integrirano tržno komuniciranje
Sestava projektne skupine
Faze projekta in njihova realizacija
1. Začetek projekta: 1.1.2016
Smernice projekta za vse partnerje - realizirano
Periodično poročilo – konec leta 2016
2. Makroekonomski vidik trajnosti v Evropi
Naloga 2.1: Teoretični okvir trajnostnih dimenzij - realiziranoNaloga 2.2: Meddržavna primerjalna analiza trajnostnih potrošniških praks – v teku
Naloga 2.3: Meddržavna primerjalna analiza trajnostne proizvodnje – v teku
3. Trajnostna potrošnja, njeni predhodniki in posledice z vidika potrošnika
Naloga 3.1 Ovrednotenje opredelitev "trajnostne potrošnje" in sorodnih izrazov z vidika potrošnika – v teku
Naloga 3.2 Analiza stališč potrošnikov, nakupne namere in vedenja v Evropi na podlagi sekundarnih podatkov – v teku
Naloga 3.3 Analiziranje predhodnikov in posledic trajnostne potrošnje, ki temelji na anketnih podatkih – v pripravi
Naloga 3.4 Analiza razkoraka med posameznikovo namero in odgovornim vedenjem z uporabo analize conjoint in eksperimentov – v pripravi
4. Tipologija trajnostnih odgovornih trženjskih strategij
Naloga 4.1 Ovrednotiti definicije trajnostnega trženja in vloge trženja v trajnostni podjetij in trajnostnem razvoju – v 2017
Naloga 4.2 Preučevanje trajnostnih trženjskih strategij – v 2017
Naloga 4.3 Preučevanje dimenzij trajnosti pri izvajanju trajnostnih trženjskih strategij – v 2017
5. Interakcija med potrošniki in podjetji
Naloga 5.1 Preučevanje in ocenjevanje pomena relacijske moči in ustvarjanja vrednosti v okviru trajnostne potrošnje – v 2017/18
Naloga 5.2 Raziskovanje relacijske moči in ustvarjanja vrednosti skozi interakcijo – v 2017/18
Naloga 5.3 Implikacije za deležnike in oblikovalce politik – v 2018
6. Diseminacija rezultatov
Naloga 6.1 Identifikacija različnih skupin deležnikov, informacijskih potreb in komunikacijskih kanalov – v teku
Naloga 6.2 Spletna stran projekta s splošnimi informacijami in stranmi z omejitvami – v teku
Naloga 6.3 Predstavitev rezultatov projekta zainteresiranim skupinam – v 2017/18
Naloga 6.4 Prezentacije za splošno javnost, prireditve in medijska sporočila – v teku
Naloga 6.5 Znanstvene in ne-znanstvene publikacije in konference – v 2017/18