Raziskovalni projekt je (so)financiran s strani Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Raziskovalni projekt
Članica UL
Ekonomska fakulteta
Šifra
N5-0084
Naziv projekta
Spremljanje preferenc potrošnikov skozi potrošniške stereotipe
Obdobje
1.3.2018 - 28.02.2021
Letni obseg
0,91 FTE
Vodja
Veda
Družboslovne vede/Ekonomija
Sodelujoče RO
Vsebinski opis projekta
Stereotipi predstavljajo kognitivno dimenzijo socialnih zaznav, stereotipizacija pa pomeni kategorizacijo, s katero ljudje posamezniku pripišejo lastnosti, ki so sicer značilne za družbeno skupino, ki ji stereotipizirani posameznik pripada. V literaturi s področja socialne psihologije obstaja soglasje, da stereotipi pomembno vplivajo na zaznave, stališča in vedenja. V trženjskem kontekstu pričakujemo, da na vedenje porabnikov vplivajo tri vrste stereotipov. Ti vključujejo poenostavljena prepričanja o značilnostih (a) tipičnega uporabnika blagovne znamke, (b) ljudi iz države izvora blagovne znamke in (c) samih blagovnih znamk. Pretekle raziskave kažejo, da te tri vrste stereotipov pomembno določajo zaznave in vedenje porabnikov, a so te ugotovitve hkrati tudi problematične, ker vsaka raziskava razišče le posamezno vrsto stereotipov. Zato so cilji tega projekta, ki gradi na literaturah s področja stereotipov, socialne psihologije in vedenja porabnikov, skozi pet raziskav ugotoviti:
- Kako tri vrste stereotipov vplivajo na nakupne odločitve porabnikov skozi zaznavo tveganja in vrednosti. Pričakujemo, da zaznana tveganje in vrednost delno ali v celoti pojasnita vplive stereotipov na zaznave in nakupne odločitve porabnikov.
- Kako je vpliv stereotipov odvisen od vrste moderatorjev tako na ravni porabnika kot na ravni blagovne znamke
- Kakšna je mednarodna stabilnost opisanih povezav med stereotipi in nakupnimi odločitvami porabnikov.
- Ali različne vrste stereotipov skupaj vplivajo na zaznave porabnikov, procesiranje informacij in vedenje, ali pa ima posamezen stereotip prevladujoč vpliv, med tem ko sta druga dva manj pomembna.
Sestava projektne skupine
Faze projekta in njihova realizacija
Faze | Realizacija |
1. Razvoj konceptualnega okvira in izbor raziskovalnih metod | V teku |
2. Odnosi med vrstami stereotipov in njihovi relativni vplivi | V teku |
3. Moderacijski učinki | |
4. Replikacija ugotovitev v državi v razvoju | |
5. Aktivacija in inhibicija različnih vrst stereotipov | |
6. Pozornost za različne vrste stereotipov | |
7. Publikacija in diseminacija ugotovitev |