Novo v Galeriji EF | Andy Warhol » This is not me. Andy.«

Oktobra 2024 si bomo v Galeriji Ekonomske fakultete ogledali razstavo del Andya Warhola.
Razstavo smo pripravili v sodelovanju s Studiem in Galerijo Černe.
ANDY WARHOL je svojo kariero začel kot uspešen komercialni ilustrator, kar je vplivalo na njegovo kasnejše zanimanje za manipulacijo priljubljenih podob. Očaran nad Marilyn Monroe in fasciniran nad njeno slavo, se je kmalu po njeni smrti odzval s poklonom – z izdajo serije grafik Marilyn edition. Sledili sta še podobi Campbellovih jušnih pločevink (Campbell’s Soup Cans) in cvetov (Flowers). Šestdeseta leta so bila prelomna za njegov slog, dela iz tega obdobja pa veljajo za najpomembnejša. Andy Warhol še dandanes ostaja osrednja figura umetniškega Pop Art gibanja.
Pričujoča dela spadajo v t.i. četrto izdajo likovnih del, grafik s podobo Marilyn Monroe in Flowers.
Prva izdaja iz šestdesetih let, imenovana Factory edition, je vključevala 250 ročno izdelanih grafik v tehniki sitotiska na visokogramaturnem papirju. Ker je Warhol takrat svojo tehniko tiskanja še izpopolnjeval, so te grafike pogosto imele določene posebnosti. Zaradi slabše kakovosti papirja, prekomerne uporabe barve in starosti, danes redko najdemo dela iz te edicije v odličnem stanju. Kljub temu je izdaja visoko cenjena, dala pa so pridobila ikoničen status v umetniškem Pop Art gibanju.
Po prvi izdaji je Warhol ustvaril še dve izdaji istih treh motivov, kjer je raziskoval koncept masovne produkcije, ki je bila ena ključnih tem njegove umetnosti. Pri četrti izdaji, ki je nastala kasneje in se nadaljuje še danes, so grafike na hrbtni strani opremljene z žigom Fill in your own signature (Dodaj svoj podpis) ter žigom založnika Sunday B. Morning. S tem je Warhol izzival preizpraševanje o vrednosti umetniškega dela; je delo dragoceno zaradi dela samega ali mu vrednost določa avtorjev podpis? S pozivom “Dodaj svoj podpis” je poudaril, da je vsak podpis – tudi gledalčev – enakovreden njegovemu in s tem še bolj izpostavil tematiko masovne produkcije in demokratizacije umetnosti.
Kasneje si je Warhol sicer prizadeval ustaviti masovno izdajanje teh grafik, vendar je originalna sita za tisk že predal založniku. V znak nestrinjanja je nekatere ponatisnjene grafike naknadno, kadar je nanje naletel, celo označil z “This is not me. Andy“, kar pa je delom le še dodatno dvignilo njihovo vrednost.
Še dandanes se četrta, odprta izdaja nadaljuje in je ustvarjena iz materialov podobnih originalnim, kar omogoča dostopnost teh zgodovinsko markantnih, ikoničnih likovnih del vsakomur.
Razstavo si lahko ogledate med 1. in 30. oktobrom 2024 v prostorih Galerije EF.
Vljudno vabljeni!