2000x580 15

EF raziskave

Filters.TITLE

Legenda
Ponastavi

Raziskava ugotavlja, da psihološko lastništvo spodbuja pojav dveh negativnih vedenj pri porabnikih: digitalnega kopičenja in digitalnega piratstva. Obe vedenji prispevata k povečani anksioznosti, pri čemer je vpliv digitalnega kopičenja na anksioznost močnejši kot pri piratstvu. Višja anksioznost posledično zmanjšuje občutek dobrobiti porabnikov, psihološka lastnina pa neposredno prispeva k višji zaznani dobrobiti.

Ostali avtorji

  • Monika Kukar-Kinney, University of Richmond, Robins School of Business

Leto

2025

Raziskava razvija praktično in teoretično uporabno tipologijo dela, podprtega z generativno umetno inteligenco (Gen-AI), ki upošteva različne stopnje rutinskosti nalog in ravni strokovne specializacije ter pokaže, kako lahko zaposleni z razvito individualno obojeročnostjo (sposobnostjo hkratnega izkoriščanja obstoječih znanj in raziskovanja novih možnosti) učinkovito prehajajo med različnimi vrstami dela v času transformacije, ki jo omogoča Gen-AI.

Ostali avtorji

  • Nikolina Dragičević Rogge, University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
  • Saša Batistič,Tilburg University, School of Social & Behavioral Sciences

Leto

2025

Skladnost slučajnih spremenljivk lahko merimo z različnimi merami skladnosti. Mere skladnosti ugotavljajo, kako velike vrednosti ene slučajne spremenljivke sovpadajo z velikimi vrednostmi druge slučajne spremenljivke. Raziskava preučuje, kakšen razpon vrednosti lahko zavzame Ginijev gama ob privzeti vrednosti dveh drugih mer skladnosti (Blomqvistov beta in Spearmanovo pravilo).

Raziskava preučuje, kako podjetja v svojem trženjskem komuniciranju prikazujejo stereotipe, povezane z blagovnimi znamkami, in kako ti vplivajo na potrošniške odnose do blagovnih znamk. Podjetja najpogosteje uporabljajo stereotipe o blagovnih znamkah, redkeje o kupcih/uporabnikih in še redkeje o izvoru blagovne znamke. Toplina in kompetentnost blagovne znamke pozitivno vplivata na odnos potrošnikov do blagovne znamke. Nasprotno pa stereotipi o kupcih/ uporabnikih blagovne znamke negativno vplivajo na odnos do blagovne znamke.

Ostali avtorji

  • Maja Arslanagić-Kalajdzić, University of Sarajevo, School of Economics and Business
  • Emmanuella Plakoyiannaki, University of Vienna
  • Adamantios Diamantopoulos,University of Vienna

Leto

2025

Raziskava preučuje bivariatne kopule s podano nasprotno diagonalo, s poudarkom na vprašanju, kako velika je lahko njihova asimetrija. Bivariatne kopule opisujejo odvisnost para slučajnih spremenljivk neodvisno od njunih robnih porazdelitev., asimetrija kopole pa pove, kako se odvisnost para spremeni, če spremenljivki zamenjamo med seboj.

Ostali avtorji

  • Nik Stopar, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo

Leto

2025

Namen raziskave je bil analizirati dolgoročne gospodarske in institucionalne posledice iranske revolucije leta 1979, ki je pomenila eno najglobljih političnih prelomnic v sodobni zgodovini države. Ugotovili smo, da je imela iranska revolucija leta 1979 trajen in izrazito negativen vpliv na gospodarski razvoj in institucionalno kakovost države. Po naših modelskih ocenah, bi bil Iran do današnjega dne občutno gospodarsko uspešnejši, če do revolucije ne bi prišlo, in bi užival med 46% in 54% višji BDP na prebivalca.

Ostali avtorji

  • Nuno Garoupa, George Mason University, Fairfax

Leto

2025

Raziskava opozarja, da trajnostnega razvoja ne spodbujajo le zunanji dejavniki, temveč tudi psihološke značilnosti podjetnikov. Z razumevanjem vloge osebnostnih lastnosti in podjetniške samoučinkovitosti lahko podporniki podjetništva oblikujejo bolj učinkovite pristope za spodbujanje trajnostne naravnanosti v MSP-jih. S tem raziskava prispeva k dolgoročno bolj trajnostno usmerjenemu podjetniškemu okolju.

Namen študije je raziskati etične predispozicije študentov računovodstva, jih primerjati s predispozicijami študentov drugih poslovnih smeri ter orisati njihov vpliv na moralno presojo. Razumevanje teh predispozicij je ključno za učinkovito poučevanje etike v računovodstvu.

Ostali avtorji

  • Tamara Poje, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta

Leto

2025

V raziskavi smo proučevali, kako značilnosti destinacije - kot so sezonskost, raven turističnega povpraševanja, intenzivnost konkurence in gospodarska odvisnost od turizma - vplivajo na vplivajo na uporabo t. i. utripajočih dnevnih ponudb s strani luksuznih hotelov v Italiji ter na višino ponujenih popustov.

EF avtorji

Ostali avtorji

  • Katarzyna Minor, Cardiff Metropolitan University
  • Dario Bertocchi, University of Udine Giancarlo Fedeli, University of Bergamo
  • Miha Bratec, Univerza na Primoskem

Leto

2025

Namen raziskave je bil celovito pregledati literaturo s področja digitalnih inovacij v managementu in poslovanju ter poskusiti obravnavane teme smiselno združiti v večnivojski okvir. Ta okvir pojasnjuje, kako digitalne inovacije vplivajo na posameznike, organizacije in industrije.

V prispevku se osredotočamo na izbor iztočnic v angleško-slovenskih in slovensko-angleških slovarjih z začetka 20. stoletja, ki so bili namenjeni slovenskim priseljencem v ZDA. Slovarji za priseljence namreč pogosto vključujejo neslovarski del, v katerem uporabniki najdejo informacije o novem kulturnem okolju (npr. vrste kovancev in bankovcev, navodila za naturalizacijo, osebna imena, politična ureditev v novi domovini). Kljub temu pa morajo biti tudi iztočnice skrbno izbrane in obdelane, kajti velika večina uporabnikov išče informacije v slovarskih sestavkih.

Ostali avtorji

  • Marjeta Vrbinc, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
  • Donna M. T. Cr. Farina, New Jersey City University

Leto

2025

Raziskava preučuje, kako tehnološke inovacije vplivajo na zeleno preobrazbo procesov in izdelkov ter posledično na krepitev konkurenčnega položaja na trgu, ter kako formalna okoljska strategija vpliva na te odnose. Ugotovitve tako ponujajo jasen in uporaben okvir za uvajanje tehnoloških inovacij, zelenih inovacij izdelkov in procesov ter okoljskih strategij v poslovne procese.

Raziskava preučuje vpliv tehnološkega napredka, globalizacije in javnih politik na dohodkovno neenakost v razvitih državah. Ugotavlja, da politike, kot so javni izdatki za izobraževanje indavki na dogodek, ne le neposredno zmanjšujejo neenakost, temveč tudi blažijo negativne učinke globalizacije in tehnološkega napredka na na dohodkovno neenakost.

Ostali avtorji

  • Danijela Lazović Vuković, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, doktorandka

Leto

2025

Naš cilj je razkriti intelektualno strukturo raziskovalnega področja ter preučiti, kako različne generacije uporabljajo digitalne tehnologije, pri čemer izpostavljamo njihove skupne in edinstvene izkušnje, izzive in priložnosti.

V raziskavi smo preučevali obstoječe stanje in prihodnje trende v raziskovanju čustev na področju množičnega financiranja. Zanimalo nas je, kdo so glavni avtorji člankov iz področja čustev in množičnega financiranja. Kljub porastu raziskav na področju množičnega financiranja v podjetništvu in tudi drugih znanstvenih disciplinah v zadnjih letih, pa ocenjujemo, da je raziskovalna tema množičnega financiranja še vedno v zgodnji fazi rasti.

Ostali avtorji

  • Saima Hafeez, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, doktorandka

Leto

2025

V tem prispevku si prizadevamo raziskati in pojasniti razlike v tveganjsko osnovanih ESG ocenah (ki merijo, kako pomembna so zunanja ESG tveganja za kreditno tveganje) med razvojnimi bankami ter jih primerjati s konvencionalnimi bankami. Medtem ko je bilo ESG tveganje v bančništvu predmet več študij, razlike v ESG tveganju med različnimi vrstami bank v literaturi še niso bile raziskane. Posebej preučujemo, kako specifični dejavniki bank in držav pojasnjujejo razlike v opaženih tveganjsko osnovanih ESG ocenah, s poudarkom na razlikah med razvojnimi in konvencionalnimi bankami.

V raziskavi analiziramo, ali pravni izvor države vpliva na nekonsistentnost oziroma neskladja med ocenami ESG (okoljskimi, družbenimi in upravljavskimi kazalniki). Zanimalo nas je, ali pravne tradicije (na primer anglosaksonska v primerjavi s kontinentalno pravno tradicijo) vplivajo na korelacijo in razpršenost ESG ocen med različnimi ponudniki teh ocen. Rezultati kažejo, da imajo podjetja iz držav s kontinentalno pravno tradicijo (civil law) višjo korelacijo in hkrati večjo razpršenost ESG ocen v primerjavi s podjetji iz držav z anglosaksonsko pravno tradicijo (common law).

Namen raziskave je preučiti, kako lahko integracija oblikovalskega razmišljanja (angl. Design Thinking) v univerzitetne podjetniške predmete izboljša podjetniško izobraževanje. Raziskovalno vprašanje se osredotoča na identifikacijo ključnih komponent, ki prispevajo k uspešnosti projektov, ki temeljijo na oblikovalskem razmišljanju kot metodi razvoja projektov.

Skozi prizmo okvira ‘inteligentnih karier’ (angl. Intelligent Careers) primerjamo nastajajočo obliko kariere digitalnega nomadstva z bolj tradicionalnimi migrantskimi karierami. Prikazujemo, kako digitalni nomadi usmerjajo svoje karierne poti z uporabo spletnih platform za neformalno pripovedovanje zgodb in deljenje znanja.

Ostali avtorji

  • Jelena Zikic, York University, Faculty of Liberal Arts and Professional Studies
  • Ivan Zupic, University of London, Institute of Management Studies

Leto

2025

Na podlagi teorije sinhronosti medijev (Media Synchronicity Theory – MST) preučujemo dinamiko podskupin, ki temelji na komunikaciji v smislu ločnic (angl. faultlines)—stopnje, do katere je tim hipotetično razdeljen glede na komunikacijske kanale, ki jih najpogosteje uporabljajo—ter neuravnoteženosti podskupin in njenega vpliva na družbeno povezanost virtualnega tima ter posledično na timsko usklajevanje.

Ostali avtorji

  • Sut I Wong, BI Norwegian Business School
  • Limei Zhang, Xi’an Jiaotong University, School of Management
  • Nils Brede Moe, SINTEF Digital, Trondheim

Leto

2025