2000x580 15

EF raziskave

Filters.TITLE

Legenda
Ponastavi

Raziskave proučuje, kako tehnološki stres, ki nastaja zaradi intenzivne uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri delu, vpliva na delovni stres in posledično na izgorelost zaposlenih. Peučuje tako kratkoročne (delovni stres) kot dolgoročne (izgorelost) negativne učinke tehnološkega stresa ter preverja, ali lahko avtonomija pri delu ublaži te negativne posledice

EF avtorji

Ostali avtorji

  • Aldijana Bunjak, University of Stavanger, Business School
  • Sut-I Wong, BI Norwegian Business School

Leto

2025

Raziskava analizira odvisnost uvoznika ter problematizira prevladujočo paradigmo, po kateri odvisnost podjetja v odnosih med izvoznikom in uvoznikom praviloma vodi predvsem v pozitivne izide.

Ostali avtorji

  • Claude Obadia, ESCE International Business School, Paris

Leto

2025

Vrnitev na delo po daljši odsotnosti zaradi bolezni ali drugih razlogov je zapleten proces, ki ga digitalne intervencije lahko olajšajo. Namen raziskave je preučiti, kako lahko pri tem pomagajo aplikacije za pametne telefone, saj obstoječe rešitve pogosto ne pokrivajo vseh potreb, niso dovolj prilagojene posamezniku in se težko vključijo v resnično delovno okolje.

Ostali avtorji

  • Conor Wall, Northumbria University
  • Andrej Kohont, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
  • Alan Godfrey, Northumbria University

Leto

2025

Z uporabo kvazi-eksperimentalnih metod, kot je hibridna empirična analiza s kombinacijo diferenčno-diferenčne analize in sintetične kontrolne metode, smo želeli kvantificirati stroške neintegracije, ki jih Ukrajina nosi v primerjavi z državami Srednje in Vzhodne Evrope, ki so se v obdobju 2004-2013 pridružile EU. Osredotočili smo se zlasti na posledice za vladavino prava, politično stabilnost in nadzor nad korupcijo

Ostali avtorji

  • Chiara Natalie Focacci, University of Oxford, Institute of Population Ageing

Leto

2025

Raziskava ugotavlja, da psihološko lastništvo spodbuja pojav dveh negativnih vedenj pri porabnikih: digitalnega kopičenja in digitalnega piratstva. Obe vedenji prispevata k povečani anksioznosti, pri čemer je vpliv digitalnega kopičenja na anksioznost močnejši kot pri piratstvu. Višja anksioznost posledično zmanjšuje občutek dobrobiti porabnikov, psihološka lastnina pa neposredno prispeva k višji zaznani dobrobiti.

Ostali avtorji

  • Monika Kukar-Kinney, University of Richmond, Robins School of Business

Leto

2025

Raziskava razvija praktično in teoretično uporabno tipologijo dela, podprtega z generativno umetno inteligenco (Gen-AI), ki upošteva različne stopnje rutinskosti nalog in ravni strokovne specializacije ter pokaže, kako lahko zaposleni z razvito individualno obojeročnostjo (sposobnostjo hkratnega izkoriščanja obstoječih znanj in raziskovanja novih možnosti) učinkovito prehajajo med različnimi vrstami dela v času transformacije, ki jo omogoča Gen-AI.

Ostali avtorji

  • Nikolina Dragičević Rogge, University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
  • Saša Batistič,Tilburg University, School of Social & Behavioral Sciences

Leto

2025

Skladnost slučajnih spremenljivk lahko merimo z različnimi merami skladnosti. Mere skladnosti ugotavljajo, kako velike vrednosti ene slučajne spremenljivke sovpadajo z velikimi vrednostmi druge slučajne spremenljivke. Raziskava preučuje, kakšen razpon vrednosti lahko zavzame Ginijev gama ob privzeti vrednosti dveh drugih mer skladnosti (Blomqvistov beta in Spearmanovo pravilo).

Raziskava preučuje, kako podjetja v svojem trženjskem komuniciranju prikazujejo stereotipe, povezane z blagovnimi znamkami, in kako ti vplivajo na potrošniške odnose do blagovnih znamk. Podjetja najpogosteje uporabljajo stereotipe o blagovnih znamkah, redkeje o kupcih/uporabnikih in še redkeje o izvoru blagovne znamke. Toplina in kompetentnost blagovne znamke pozitivno vplivata na odnos potrošnikov do blagovne znamke. Nasprotno pa stereotipi o kupcih/ uporabnikih blagovne znamke negativno vplivajo na odnos do blagovne znamke.

Ostali avtorji

  • Maja Arslanagić-Kalajdzić, University of Sarajevo, School of Economics and Business
  • Emmanuella Plakoyiannaki, University of Vienna
  • Adamantios Diamantopoulos,University of Vienna

Leto

2025

Raziskava s sistematičnim pregledom obstoječih študij osvetljuje povpraševanje v neformalnem gospodarstvu – vidik, ki so ga prejšnje raziskave pogosto spregledale. Razvija celovit model, ki povezuje vedenje potrošnikov, strategije podjetij in odzive politike ter prispeva k boljšemu razumevanju in upravljanju neformalnih trgov.

Ostali avtorji

  • Agnieszka Małecka, University of Economics in Katowice
  • Maciej Mitręga, University of Economics in Katowice

Leto

2025

Raziskava preučuje bivariatne kopule s podano nasprotno diagonalo, s poudarkom na vprašanju, kako velika je lahko njihova asimetrija. Bivariatne kopule opisujejo odvisnost para slučajnih spremenljivk neodvisno od njunih robnih porazdelitev., asimetrija kopole pa pove, kako se odvisnost para spremeni, če spremenljivki zamenjamo med seboj.

Ostali avtorji

  • Nik Stopar, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo

Leto

2025

Raziskava preučuje, kako mednarodna podjetja razumejo in izvajajo prednostno obravnavo strank kot strateški pristop za usmerjanje virov k najdonosnejšim kupcem. Na podlagi intervjujev z menedžerji slovenskih izvoznih podjetij razkriva, da k uspehu prispevajo usklajene strategije med sedežem in podružnicami ter učinkovito upravljanje odnosov s kupci.

Ostali avtorji

  • Maria Gracner, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, doktorandka
  • John William Cadogan, University of Liecester

Leto

2025

Namen raziskave je bil analizirati dolgoročne gospodarske in institucionalne posledice iranske revolucije leta 1979, ki je pomenila eno najglobljih političnih prelomnic v sodobni zgodovini države. Ugotovili smo, da je imela iranska revolucija leta 1979 trajen in izrazito negativen vpliv na gospodarski razvoj in institucionalno kakovost države. Po naših modelskih ocenah, bi bil Iran do današnjega dne občutno gospodarsko uspešnejši, če do revolucije ne bi prišlo, in bi užival med 46% in 54% višji BDP na prebivalca.

Ostali avtorji

  • Nuno Garoupa, George Mason University, Fairfax

Leto

2025

Raziskava opozarja, da trajnostnega razvoja ne spodbujajo le zunanji dejavniki, temveč tudi psihološke značilnosti podjetnikov. Z razumevanjem vloge osebnostnih lastnosti in podjetniške samoučinkovitosti lahko podporniki podjetništva oblikujejo bolj učinkovite pristope za spodbujanje trajnostne naravnanosti v MSP-jih. S tem raziskava prispeva k dolgoročno bolj trajnostno usmerjenemu podjetniškemu okolju.

V raziskavi smo proučevali, kako značilnosti destinacije - kot so sezonskost, raven turističnega povpraševanja, intenzivnost konkurence in gospodarska odvisnost od turizma - vplivajo na vplivajo na uporabo t. i. utripajočih dnevnih ponudb s strani luksuznih hotelov v Italiji ter na višino ponujenih popustov.

EF avtorji

Ostali avtorji

  • Katarzyna Minor, Cardiff Metropolitan University
  • Dario Bertocchi, University of Udine Giancarlo Fedeli, University of Bergamo
  • Miha Bratec, Univerza na Primoskem

Leto

2025

Namen raziskave je bil celovito pregledati literaturo s področja digitalnih inovacij v managementu in poslovanju ter poskusiti obravnavane teme smiselno združiti v večnivojski okvir. Ta okvir pojasnjuje, kako digitalne inovacije vplivajo na posameznike, organizacije in industrije.

Raziskava razvija konceptualni okvir za razumevanje odpora porabnikov v globalni porabniški kulturi. Na podlagi pregleda 110 znanstvenih študij opredeli različne oblike odpora – od pasivnih do aktivnih – ter razkrije, da jih oblikujejo identitetni, kulturni in družbeno-ekonomski dejavniki. Prispeva k razvoju teorije porabniške kulture in mednarodnega trženja.

Ostali avtorji

  • Agneszka Małecka, University of Economics in Katowice

Leto

2025

V prispevku se osredotočamo na izbor iztočnic v angleško-slovenskih in slovensko-angleških slovarjih z začetka 20. stoletja, ki so bili namenjeni slovenskim priseljencem v ZDA. Slovarji za priseljence namreč pogosto vključujejo neslovarski del, v katerem uporabniki najdejo informacije o novem kulturnem okolju (npr. vrste kovancev in bankovcev, navodila za naturalizacijo, osebna imena, politična ureditev v novi domovini). Kljub temu pa morajo biti tudi iztočnice skrbno izbrane in obdelane, kajti velika večina uporabnikov išče informacije v slovarskih sestavkih.

Ostali avtorji

  • Marjeta Vrbinc, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
  • Donna M. T. Cr. Farina, New Jersey City University

Leto

2025

Raziskava preučuje, kako tehnološke inovacije vplivajo na zeleno preobrazbo procesov in izdelkov ter posledično na krepitev konkurenčnega položaja na trgu, ter kako formalna okoljska strategija vpliva na te odnose. Ugotovitve tako ponujajo jasen in uporaben okvir za uvajanje tehnoloških inovacij, zelenih inovacij izdelkov in procesov ter okoljskih strategij v poslovne procese.

Raziskava preučuje vpliv tehnološkega napredka, globalizacije in javnih politik na dohodkovno neenakost v razvitih državah. Ugotavlja, da politike, kot so javni izdatki za izobraževanje indavki na dogodek, ne le neposredno zmanjšujejo neenakost, temveč tudi blažijo negativne učinke globalizacije in tehnološkega napredka na na dohodkovno neenakost.

Ostali avtorji

  • Danijela Lazović Vuković, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, doktorandka

Leto

2025

Naš cilj je razkriti intelektualno strukturo raziskovalnega področja ter preučiti, kako različne generacije uporabljajo digitalne tehnologije, pri čemer izpostavljamo njihove skupne in edinstvene izkušnje, izzive in priložnosti.