Alumni zgodba: Dora Babošek

Od študentskih izmenjav do tehnoloških velikanov – pot do Salesforcea in Microsofta
Dora Babošek je svojo karierno pot zgradila s pogumom, vztrajnostjo in drznostjo. Že med študijem na Ekonomski fakulteti v Ljubljani je izkoristila priložnosti mednarodnih izmenjav, ki so ji dale širino in samozavest za delo v tujini. Po selitvi v Dublin je najprej delala pri Salesforce, nato pa prestopila v Microsoft, kjer danes skrbi za ključne stranke v regiji. Njena zgodba dokazuje, da se prave priložnosti odpirajo tistim, ki si jih upajo zgrabiti!
Povej nam več o svojih študijskih izkušnjah. Ti je kakšen predmet ali trenutek s študija še posebej ostal v spominu?
Najbolj so mi ostali spomini na mednarodne izmenjave. Sama sem to priložnost izkoristila kar trikrat – odšla sem v Kanado, Turčijo in Rusijo. Te izkušnje so mi dale širino, nova poznanstva in me izpostavile situacijam, mnenjem ter znanjem, ki bi jih drugače težko pridobila le s študijem v Sloveniji. Res bi se rada zahvalila EF za partnerstva in programe, ki nas lahko popeljejo v širni svet že med študijem. To je vsekakor močno vplivalo na mojo karierno pot in priložnosti po končanem študiju.
Imaš izjemno zanimivo karierno pot. Leta 2028 si se preselila v Dublin in se zaposlila pri Salesforce, nato pa si svojo pot nadaljevala v Microsoftu. Kaj te je pri teh priložnostih najbolj navdihnilo in kako si se odločala za selitve ter spremembe?
Ko sem se bližala koncu študija in opravljala študentsko delo, kjer se nisem videla dolgoročno, sem začela razmišljati, zakaj pa ne tujina? Glede na vse izmenjave ter podporo staršev ni bilo strahu pred neznanim. Zakaj od vseh možnosti ravno Dublin je pa iskreno kriva moja najboljša prijateljica. Ona je nekaj let pred mano na Siolu prebrala članek, da Google zaposluje, se prijavila in dobila službo. Hitro sem videla, da je tam ogromno priložnosti, Irska je tech hub in večina velikih IT podjetij ima tam glavne pisarne za Evropo. Nekaj mesecev, par prijav in pet razgovorov kasneje sem tako dobila ponudbo za zaposlitev pri Salesforceu in spakirala kovčke. Po dveh in pol letih se je odprla pozicija v Microsoftu. Čeprav sem bila v Salesforceu zelo zadovoljna, sem vedela, da selitev nazaj v Slovenijo z njimi ne bo možna, saj nimajo lokalne pisarne. Tako je to pretehtalo naslednjemu koraku in prestopu v Microsoft. V Slovenijo pa sem se vrnila že po letu in pol zaposlitve pri njih. Tukaj bi rekla, da sta dve pomembni zadevi: če dobro opravljaš svoje delo, se bo vedno našla nova dobra priložnost. In drugo: ko pride priložnost, jo zgrabi, ker ne veš, kdaj bo prišla naslednja. Ne “cincaj”!
Pravijo, da sta dober življenjepis in motivacijsko pismo prvi ključni stopnički do sanjske službe. Nam lahko poveš več o selekcijskem postopku pri Microsoftu? Kako zahteven je in na kaj morajo kandidati biti še posebej pozorni?
Iskreno bi rekla, da je na začetku karierne poti na dane priložnosti bolj vplival moj študij v tujini in znanje jezikov. Torej moj prvi korak je bil izkoristiti mednarodne izmenjave, nabrati širino, izpopolniti tuje jezike. S tem zaposlovalcem takoj daš vedeti, da si neodvisen, iznajdljiv in imaš verjetno bolj razvite komunikacijske sposobnosti kot nekdo, ki je celo življenje preživel v domačem kraju. Sam proces selekcije je odvisen od pozicije, na katero se prijavljaš in od tvojih izkušenj. »Early in career« in »experienced professional« imata drugačne postopke in fokus. Pri prvem ocenjujejo tvoj potencial in ali te lahko razvijejo v potreben kader. Veliko podjetij ima plačana pripravništva, to velja tako za Salesforce kot tudi za Microsoft. Pri drugem pa je postopek bolj osredotočen na izkušnje, teoretske situacije, prezentacije, kako se izražaš in odzivaš. Načeloma je 3-5 razgovorov, ki so 1:1 ali pa tudi do 1:4. Od začetka postopka do konca zna trajati 2-5 mesecev. Ne se lagati o izobrazbi ali izkušnjah, ker dejansko preverijo vse navedeno. To traja tudi po mesec dni.
Kaj točno počneš pri Microsoftu? Kakšne so tvoje glavne odgovornosti?
V Microsoftu sem skrbnik ključnih strank, kar pomeni, da skrbim za nekaj pomembnih strank v regiji. Ker ima Microsoft zelo širok B2B portfelj, tesno delam s tehničnimi in prodajnimi specialisti ter partnerji. Moja glavna odgovornost je razumevanje potreb strank in širjenje uporabe naših storitev in portfelja pri njih, predvsem kar se tiče produktivnosti, kibernetske varnosti in pomočnikov z umetno inteligenco, t.i. »Copilots«.
Bi nam lahko zaupala kakšno zanimivost ali zabavno dejstvo o Microsoftu, ki ga večina ljudi morda ne pozna?
Upam, da vsaj ena od dveh preseneti: 1. ChatGPT se v celoti nahaja na Microsoftovi Azure infrastrukturi. Microsoft je namreč velik investitor v podjetje OpenAI. 2. Microsoft ima tudi linijo osebnih računalnikov, imenovano Microsoft Surface. Pa še lepi so.
Kaj bi svetovala študentom, ki sanjajo o karieri v tehnoloških velikanih, kot sta Salesforce ali Microsoft? Katere veščine in lastnosti so po tvojem mnenju ključne za uspeh v tem okolju?
Vsak je svoje usode krojač. Pri sebi razmisli, kaj so tvoje prednosti in kvalitete, kaj ti leži, v kakšnem delu uživaš. Glede na to začni spremljati prave objave na Glassdoor, Linkedin ali pa kar spletnih straneh podjetij, ki te zanimajo. Beri, kaj iščejo, dopolnjuj CV – ne samo pisno, tudi z izkušnjami, ki te gradijo v pravi smeri. Prijavljaj se na delovna mesta, “ask for feedback, learn from failures”. Zelo pomembno je dobro znanje vsaj angleščine, komunikacijske sposobnosti, iznajdljivost, zanesljivost, prilagodljivost in navsezadnje - samozavest.