Inovacije iz odpadkov: študenti soustvarjajo trajnostne poslovne modele za Intervelo

Študenti UL EF so v sodelovanju s podjetjem Intervela razvili inovativne rešitve za izziv ponovne uporabe in reciklaže odpadnih materialov iz jader potovalnih jadrnic. Svoje prototipe in poslovne modele so uspešno predstavili na dogodku, ki je združil podjetniško znanje, trajnostne pristope in praktično delo.
Študenti Borut Fajs, Meta Švagelj, Katarina Šušteršič, Matej Metelko in Nika Miklič so 25. julija 2025 na zaključnem dogodku projekta Podjetniška znanja za rast v okviru Problemskega učenja študentov v delovno okolje predstavili svoje rešitve, prototipe in poslovne modele. Njihovo delo sta predvsem usmerjala mentor iz delovnega okolja, Željko Perović, direktor podjetja Intervela, ter pedagoški mentor prof. dr. Boštjan Antončič. Dogodka se je udeležil tudi prof. dr. Aleš Vahčič, zaslužni profesor Univerze v Ljubljani, ustanovitelj in prvi predstojnik katedre za podjetništvo Ekonomske fakultete, kar je dodatno poudarilo pomen dogodka.
Študenti so v sodelovanju s podjetjem Intervela, specializiranim za proizvodnjo jader za jadrnice, raziskovali in reševali aktualen trajnostni izziv – kako učinkovito izkoristiti rabljene in odpadne materiale iz proizvodnje jader za potovalne jadrnice, zlasti tiste, ki trenutno niso vključeni v obstoječe reciklažne tokove. Z uporabo metod dizajnerskega razmišljanja in poslovnega modeliranja so razvili konkretne rešitve, ki sledijo načelom krožnega gospodarstva in zmanjševanja okoljskega odtisa.
Predstavljene rešitve so bile praktične, inovativne in naravnane na trajnostni razvoj podjetja, s poudarkom na ustvarjanju dodane vrednosti iz že uporabljenih materialov. Študenti so pripravili tudi prototipe, ki so ponazorili izvedljivost njihovih idej, ter oblikovali poslovne modele, ki ponujajo jasne smernice za implementacijo. Njihova predstavitev je bila vsebinsko bogata, profesionalno izvedena in odlično strukturirana, kar potrjuje, da so v okviru projekta pridobili pomembna podjetniška znanja in veščine, ki jih bodo lahko prenesli v svojo nadaljnjo akademsko ali poklicno pot. Projekt je tako predstavljal odličen primer povezovanja akademskega znanja s potrebami gospodarstva in spodbujanja trajnostnega podjetništva.