Alumni zgodba: Nejc Ekart in Marcel Dover

Lime Booking: Iz predavalnic Ekonomske fakultete do 1000 podjetij
Nejc Ekart in Marcel Dover sta svojo podjetniško pot začela že med študijem na Ekonomski fakulteti, kjer sta poleg znanja pridobila tudi trdno prijateljstvo in vizijo lastnega posla. Skupaj sta ustanovila Agencijo Statera, nato pa nadgradila svojo pot s startupom Lime Booking, ki danes pomaga že več kot 1000 podjetjem. Kljub izzivom, usklajevanju dveh podjetij in zaključevanju magisterija, sta dokazala, da sta vztrajnost, jasna vizija in dobra ekipa ključ do uspeha. Njuna zgodba je navdih za vse mlade, ki si želijo stopiti na podjetniško pot.
Na kratko se predstavita – kdo sta, kakšna je vajina zgodba?
Sva Nejc in Marcel, najboljša prijatelja, sošolca, soustanovitelja podjetij Agencija Statera in Lime Booking ter magistra Ekonomske fakultete. Spoznala sva se v prvem letniku študija, kjer je najino prijateljstvo od prvega dne raslo skozi podobne interese, zanimanja in neusahljive želje po tem, da bi bila podjetnika. To sva v zadnjem letniku dodiplomskega študija tudi uresničila in skupaj s tretjim soustanoviteljem Markotom ustanovila digitalno Agencijo Statera. Dve leti kasneje sva lastno podjetniško pot nadgradila z ustanovitvijo startupa Lime Booking, aplikacije za naročanje na termine. Medtem sva tudi uspešno magistrirala na smeri podjetništvo ter tako zaključila študij na Ekonomski fakulteti.
Kako bi opisala sebe kot študenta in kako je študij vplival na vajino podjetniško pot?
Oba sva kot študenta bila zelo zagnana in vedoželjna. Študij ekonomije oziroma natančneje podjetništva naju je zelo zanimal, saj sva oba relativno hitro vedela, da želiva biti podjetnika tudi sama. Počutila sva se privilegirano, ko sva lahko o zgodbah o podjetništvu poslušala iz prve roke - s strani profesorjev na katedri za podjetništvo in gostov pri predmetih. Smiselna kombinacija teorije in prakse naju je precej dobro pripravila na samo podjetniško pot in nama dala dober temelj, na katerem gradiva iz dneva v dan. Poleg splošnega študijskega procesa nama je fakulteta dala priložnost mreženja s podobno mislečimi ljudmi, mladimi ambicioznimi študenti-podjetniki, s katerimi si še danes izmenjujemo mnenja in izkušnje. V veliko pomoč je bila tudi dostopnost mnogih profesorjev, ki so si večkrat vzeli čas za naju in nama pomagali pri iskanju odgovorov na mnoga vprašanja.
Agencija Statera in Lime Booking sta vajini podjetji. Lahko podrobneje opišeta, s čim se ukvarjata ti dve podjetji.
Agencija Statera je digitalna oglaševalska agencija, ki se primarno ukvarja z izdelavo spletnih strani, vsebinskim marketingom in digitalnim oglaševanjem. Lime Booking je aplikacija, ki storitvenim podjetjem lajša procese naročanja strank, obveščanja o terminih in administracije. S pomočjo več kot 40 funkcionalnosti, kot so spletno naročanje, avtomatska SMS obvestila, spletna plačila, davčna blagajna, paketi in še več, poveča učinkovitost dela v podjetjih, zmanjša število neprihodov na termine in poveča prihodke skozi večje število strank. Danes Lime Booking tako pomaga že več kot 1000 podjetjim v širši Adria regiji in mesečno obdela več kot 1/4 milijona naročil na termine.
Podjetniška pot je polna izzivov. Katere so bile največje ovire, s katerimi sta se soočila pri uresničevanju svojih poslovnih idej, in kako sta jih premagala?
Podjetniška pot je resnično polna izzivov, še posebej kadar se prepleta s študijem in osebnim življenjem. Ena izmed največjih ovir je bilo usklajevanje zasebnega in poslovnega življenja, saj smo v ekipi tesni prijatelji, kar zahteva ravnotežje med profesionalnim in osebnim odnosom. Poleg tega sva z Marcelom istočasno vodila dve podjetji, Lime Booking in Agencijo Statera, ki sta si po določenih vidikih poslovanja zelo različni, kar je zahtevalo dodatno prilagajanje in učinkovito organizacijo. Velik izziv je bilo tudi spreminjanje navad kupcev – z Lime Bookingom digitaliziramo beleženje terminov, kar za marsikoga pomeni prehod iz klasičnih papirnatih beležk na digitalno rešitev. Hkrati sva ob vodenju podjetij zaključila magistrski študij podjetništva, kar je zahtevalo natančno načrtovanje časa in prioritet.
Skupaj vodita dve podjetji. Ali med vama kdaj pride do nesoglasij? Kako jih rešujeta in kako usklajujeta svoje vloge ter odgovornosti?
Podjetji vodiva skupaj s tretjim soustanoviteljem Markotom, kar pomeni, da o vseh strateško pomembnih odločitvah odločamo kot trojica. Seveda tudi pri nas prihaja do nesoglasij, saj delujemo v hitrem startup okolju, kjer so vložki veliki in delo izjemno dinamično. Da izzive uspešno premagujemo nakazuje dejstvo, da smo skupaj na podjetniški poti že več kot pet let in smo tudi zasebno še vedno najboljši prijatelji. V podjetju ima vsak od nas svojo vlogo – vsak vodi svoj oddelek in svojo ekipo, medsebojno pa se usklajujemo pri ključnih odločitvah ter pri oblikovanju skupne vizije podjetja. Pri sprejemanju odločitev se trudimo doseči soglasje, idealno v razmerju 3 proti 0, pri čemer je glas vsakega enakovreden, ne glede na specifično vlogo v podjetju.
Kakšni so vajini načrti za prihodnost?
Načrti za prihodnost so osredotočeni predvsem na Lime Booking, kjer si želimo močno razširiti prisotnost na tujih trgih, pri čemer bomo najprej cilj usmerili v balkanske države. Veliko motivacijo nam dajejo naše obstoječe stranke, saj jim želimo še naprej olajšati proces naročanja na termine ter jim prihraniti toliko časa in energije, da se lahko v celoti posvetijo svojemu delu in tistemu, v čemer so najboljši.
Za konec še nekoliko nenavadno vprašanje: Če bi lahko izbrala katerokoli osebo, bodisi iz preteklosti ali sedanjosti, s katero bi preživela en dan, kdo bi to bil in zakaj?
Kljub temu, da tudi v lokalnemu okolju ne manjka uspešnih zgodb ter vzornikov, bi sam najraje izbral Sama Waltona, očeta verige Walmart, ki mu je iz nič uspelo zgraditi, prihodkovno gledano, z naskokom največje podjetje na svetu. Kljub poslovnim izzivom je gospod Walton bil tudi izredno družinski človek ter je svoje pridobljene izkušnje ter znanje z veseljem prenašal tudi na druge. (Nejc)
Vprašanje je precej težko, če občuduješ več ljudi iz podjetniškega sveta. Pa vendar, če bi se moral odločiti za enega, bi se trenutno najverjetneje za Ivo Boscarola. Všeč mi je njegov pogled na podjetništvo, njegova iskrica in strast po inoviranju, rasti. Predvsem pa ga cenim, ker se zaveda, da dobro podjetje ne uspe brez dobre ekipe in dobrega podpornega okolja. Tako sadove svojega uspeha vrača nazaj družbi, ki mu je dala podporo na samem začetku podjetniške poti. (Marcel)