Vplivi konteksta na odvisnost uvoznika v izvoznih poslovnih odnosih: plamen pod površjem ledu
Avtorja:
- Claude Obadia, ESCE International Business School, Paris
- Irena Vida, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Ključne besede:
odnosi med izvozniki in uvozniki | odvisnost od poslovnega partnerja | oportunizem | asimetrija informacij | psihična razdalja
Kakšen je namen raziskave in kakšno raziskovalno vprašanje sta si zastavila?
Raziskava analizira odvisnost uvoznika ter problematizira prevladujočo paradigmo, po kateri odvisnost podjetja v odnosih med izvoznikom in uvoznikom praviloma vodi predvsem v pozitivne izide.
Katere so ključne ugotovitve raziskave?
Na podlagi teorije identitete in teorije bilateralne odvračilne moči pokažemo, da se v pogojih asimetrije informacij, psihične razdalje, visoke rasti uvoznega trga ter zaupanja izvoznika pričakovani pozitivni učinki uvoznikove odvisnosti preoblikujejo v oportunizem na strani uvoznika.
Kaj vaju je v procesu raziskovanja presenetilo?
Nepričakovan rezultat uvršča nizko intenzivne spodbude (LPIs) na seznam pojavov, ki spodbujajo oportunizem v pogojih uvozniške odvisnosti.
Katerim ciljnim javnostim vaše ugotovitve koristijo in kako jih lahko uporabijo?
Rezultati študije so pomembni tako za izvozne managerje kot uvoznike kot tudi za nadaljnje raziskovanje. Naši rezultati nakazujejo potrebo po spremembi paradigme glede pojava odvisnosti med poslovnima partnerjema. To nakazuje, da je osrednja vloga neodvisnosti (od dobaviteljev) ključni element identitete tujih distributerjev. Pojem odvisnosti/neodvisnosti, ki ga literatura pogosto obravnava zgolj kot poslovno okoliščino, je pomembna komponenta psihe tujih distributerjev, ki v veliki meri usmerja njihovo vedenje. Zato bi bilo v izvoznem trženju potrebno opustiti skoraj sistematično povezovanje odvisnosti partnerjev s pozitivnimi izidi, prihodnje raziskave pa naj obravnavajo odvisnost v vsej njeni ambivalentnosti.
Cilji trajnostnega razvoja (SDGs), ki jih članek nagovarja:
- SDG 8 – dostojno delo in gospodarska rast
- SDG 10 – zmanjšanje neenakosti
- SDG 17 – partnerstva za doseganje ciljev
Prispevek je objavljen v:
Management international review (Springer)
Vsebina prispevka je prosto dostopna na povezavi:
Context Effects on Importer Dependence in Export Business Relationships: The Fire Smolders Under the Ice