2000x580 15

Pravna ureditev trga in trgovanja (MAG)

Opis predmeta

Predmet študentom ponuja praktičen vpogled v pravila igre, ki jih morajo tržni akterji upoštevati pri vstopu na trg, oglaševanju, sklepanju pogodb in poslovanju s potrošniki – tako v fizičnem kot digitalnem prostoru.

Cilj predmeta je, da študenti:
• razumejo pravne meje dovoljenega tržnega ravnanja, vključno s konkurenčnim pravom, medijskim pravom, pravom varstva osebnih podatkov ipd.
• spoznajo ključne pravne mehanizme za zaščito interesov podjetij, kot so pravice industrijske lastnine avtorske pravice, poslovne skrivnosti;
• pridobijo konkretna znanja, ki jih lahko neposredno uporabijo pri vodenju podjetja, marketingu, prodaji, nabavi ipd.
• natančno razumejo pravice potrošnikov in obveznosti podjetij, vključno z obvladovanjem reklamacij, sestavo splošnih pogojev, in informiranjem potrošnikov;
• spoznajo, kako postopati v primeru nadzora s strani pristojnega organa ter kako zaščititi interese podjetja v postopkih nadzora.

Vsebina predmeta

1. Država in organizacija trga
2. Trg in konkurenca
- prepoved sklepanja kartelnih sporazumov in
- prepoved zlorabe prevladujočega položaja
- nadzor nad združevanjem podjetij
- prepoved državnih pomoči in pogoji za dovoljene izjeme
3. Zaščita intelektualne lastnine
- avtorske pravice
- industrijska lastnina (patenti, blagovne znamke, modeli)
- poslovna skrivnost.
4. Elektronsko poslovanje na trgu
- obveznosti ponudnika storitev pri spletnem poslovanju,
- sklepanje pogodb v elektronski obliki,
5. Domenski spori
6. Medijsko pravo
- odgovornost medijev za vsebino
- meje svobode izražanja v poslovnem kontekstu
- pravica do popravka in odgovora
7. Pravo oglaševanja
- regulacija oglaševanja glede na vrsto medija
- oglaševanje z vplivneži
- vrste nedopustnega oglaševanje
8. Potrošniško pravo
- zahteve pri poslovanju s potrošniki
- pogodbeni pogoji in splošni pogoji poslovanja
- nepoštene poslovne prakse
- jamstvo za skladnost blaga in garancija
- pogodbe o dobavi blaga in storitev
- pogodbe, sklenjene na daljavo
- pritožbeni mehanizmi
9. Varstvo osebnih podatkov
- pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov
- pravice posameznikov
- pogoste napake podjetij pri zbiranju in obdelavi osebnih podatkov
10. Trajnostno poslovanje in pravo
11. Nadzorni organi in njihove pristojnosti

Nosilci predmeta

doc. dr.

Ana Čertanec

Govorilne ure

sreda ob 11:00

kabinet R-307

Spoštovani študenti, govorilne ure bodo potekale po predhodnem dogovoru v živo ali preko aplikacije Zoom.

Poslovni portret Ane Čertanec v prostorih knjižnice na Ekonomski fakulteti oktobra 2024, v ozadju okroglo okno in police s knjigami