Ekonomska analiza tržnih institucij
Cilji predmeta
- Oblikovati in razvijati znanje o institucijah, institucionalni ekonomiki, institucionalnih spremembah in razvoju.- Razviti raven kritičnega mišljenja o alternativnih ekonomskih teorijah. Obvladovanje neoklasične metodologije na neekonomskem področju.
- Razvijati raven znanja in kritičnega teoretskega mišljenja ekonomske organizacije trga, države,podjetja.
- Pridobiti sposobnosti uporabe institucionalne teorije pri razvoju in spremembah institucionalnih sistemov.
Vsebina predmeta
1. Institucionalna teorija in ekonomska znanost (fragmentacija in instrumentalizacija ekonomsketeorije). Ekonomija kot družbena veda.
2. Institucije in teorija sistemov. Teorija avtopoetične organizacije. Teorija družbenega razvoja.
3. Socialni kapital. Formalne in neformalne institucije. Javne in zasebne institucije.
4. Temeljne tržne institucije in razvoj tržnih institucij.
5. Država in teorije regulacij.
6. Nova institucionalna teorija podjetja.
7. Institucionalne spremembe, stabilnost in družbeni razvoj.
8. Institucionalna analiza in ekonomska zgodovina.
9. Institucionalni razvoj in nova ekonomija XXI. stoletja.
Nosilci predmeta
|
||
|
|
|
|