Questionnaire Design and Testing

Cilji predmeta

Cilj predmeta je seznaniti študente s pristopi k oblikovanju in preverjanju uporabnosti anketnega vprašalnika s poudarkom na vidikih, relevantnih za uspešno izvajanje anketnega raziskovanja v praksi.

Vsebina predmeta

1. Oblikovanje anketnega vprašalnika:
 Besedišče in merske lestvice.
 Format in oblika.
 Večjezične različice anketnega vprašalnika.
 Priprava anketnega vprašalnika za zajem podatkov na več ravneh.
 Vzorčenje.
 Časovni zajem.
 Obremenitev udeležencev v procesu anketiranja.
 Napake v procesu oblikovanja anketnega vprašalnika.

2. Preverjanje uporabnosti anketnega vprašalnika:
 Klasično predtestiranje.
 Strokovno preverjanje.
 Kognitivno preverjanje / sistematična revizija vprašalnika.
 Kognitivno intervjuvanje.
 Fokusne skupine.
 Eksperimenti.

3. Izvedba anketiranja z vidika oblikovanja in preverjanja uporabnosti anketnega vprašalnika:
 Metode anketiranja (s posebnim poudarkom na računalniško podprtem anketiranju).
 Usposabljanje anketarjev.
 Izbira respondentov.
 Napake v procesu izvedbe anketiranja.

4. Analiza anketnih podatkov z vidika oblikovanja in preverjanja uporabnosti anketnega vprašalnika:
 Psihometrične merske lastnosti (dimenzionalnost, dodeljevanje vrednosti, zanesljivost, veljavnost).
 Presečni in longitudinalni analitični modeli in tehnike.
 Manjkajoči podatki in njihov pomen za rezultate empiričnega raziskovanja.
 Nereprezentativni vzorci in njihov pomen za rezultate empiričnega raziskovanja.
 Napake v analizi anketnih podatkov.

5. Interpretacija rezultatov anket z vidika oblikovanja in preverjanja uporabnosti anketnega vprašalnika:
 Notranja in zunanja veljavnost rezultatov anket.
 Vodila za rabo rezultatov anketnega raziskovanja v znanstvenih poročilih.
 Napake v interpretaciji rezultatov anket.

Nosilci predmeta

  •  
  •  
  •  
  •  
Na vrh strani