Strateško vodenje in odgovornost

Cilji predmeta

1. Razumeti na splošno ključne ekonomske, pravne in etične odgovornosti strateškega voditelja.
2. Razumeti specifične odgovornosti strateškega voditelja v odnosu do različnih deležnikov (investitorji, kupci, dobavitelji, zaposleni, splošna javnost).
3. Dobiti vpogled v osebne kvalitete, ki jih mora imeti voditelj, ko se sooča z raznoliki odgovornostmi.
4. Preveriti lastne predpostavke in osnovna prepričanja o človeški naravi, naravi družbe, poslovnih namenih, naravi resnice kot jo vidimo iz zornega kota zahodne filozofije, religije in vzgoje.
5. Seznaniti slušatelje s praksami voditeljstva, ki so razvite v ne-Zahodnem svetu, z namenom da postane razmišljanje slušateljev bolj globalno.

Vsebina predmeta

Ta predmet je povezovalne narave, saj naslavlja ključne ekonomske, zakonodajne in etične odgovornosti strateškega voditelja do različnih deležnikov (investitorjev, kupcev, zaposlenih, dobaviteljev in drugih zainteresiranih javnosti).

Namen je razviti razumevanje odgovornega ravnanja strateškega voditelja, ko se sooča z nasprotujočimi si odgovornostmi v odnosu do različnih deležnikov, nejasnimi standardi, pomanjkanjem informacij, in velikim časovnim pritiskom.

Predmet izhaja iz ekonomije, prava, etike, organizacijskega vedenje in sociologije kulture. Vsaka od teh strok uporablja svoje strokovno izrazoslovje in oblike presoje, kar stimulira udeležence k povezovalnemu razmišljanju in celoviti presoje poslovnih zadev.

Predmet je kompleksne narave, zato je kompleksnost uvedena postopno v dveh delih. V prvem delu je predmet osredotočen na tri glavne odgovornosti strateškega voditelja: da ustvarja vrednost, da sledi črki zakona in da deluje v skladu z etičnimi standardi. Skladno s tem, sprejemljivo in želeno strateško voditeljstvo leži v preseku teh treh vidikov odgovornosti. To je področje vzdržnega dolgoročnega ustvarjanja vrednosti. Pravi del predmeta je zasnovana na podmeni, da igra voditelj nadrejeno vlogo v razmerju do svojih sledilcev.

Drugi del predmeta pa oblikuje kritičen odnos do centralne vloge voditelja, ki predstavlja prevladujočo doktrino v zahodne (evropske in ameriške) filozofije, ki so jo v sebi razvili slušatelji v procesu vzgoje v svoji primarni družini, »zahodnega« stila izobraževanja in vere. Slušatelji so izzvani, da podvomijo v dominantno vlogo voditelja tako, da se seznanjeni z modrostmi in praksami voditeljstva iz drugih kultur in družbenih okolij. Namen drugega dela predmeta je, da osvetli verjetne slepe pege in skrite predpostavke, ki jih je v slušatelji vgradila njihova zahodnjaška vzgoja, in katere lahko ogrozijo njihovo uspešnost vodenja, kadar so soočeni z drugimi kulturami.

Nosilci predmeta

  •  
  • LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/melita-rant/13/a0a/685 
  •  
  • Skype: melitarant 
  • Govorilne ure
  • torek ob 11.00 v R-301
  • Spoštovani študenti, govorilne ure bodo potekale preko aplikacije Zoom po predhodnem dogovoru.
  • POZOR: Aktualna sprememba govorilnih ur
  • Govorilne ure
  • ponedeljek ob 10.00 v P-325
Na vrh strani