Strateško vodenje in odgovornost
Cilji predmeta
1. Razumeti vlogo vodje v sodobnem delovnem okolju2. Razumeti specifične odgovornosti strateškega vodje v odnosu do različnih deležnikov (investitorji, kupci, dobavitelji, zaposleni, splošna javnost).
3. Dobiti vpogled v osebne kvalitete, ki jih mora imeti vodja, ko se sooča z raznoliki odgovornostmi.
4. Preveriti lastne predpostavke in osnovna prepričanja o človeški naravi, naravi družbe, poslovnih namenih, naravi resnice kot jo vidimo iz zornega kota zahodne filozofije, religije in vzgoje.
5. Seznaniti slušatelje s praksami vodenja, ki so razvite v ne-Zahodnem svetu, z namenom da postane razmišljanje slušateljev bolj globalno.
6. Razvoj empatije vodje
7. Uporaba umetne inteligence pri vodenju s kritičnim razmislekom o prednostih in slabostih
8. Medgeneracijsko vodenje v času starajoče se družbe
9. Zmanjševanje ovir za učinkovito vodenje in sodelovanje
Vsebina predmeta
Ta predmet je povezovalne narave, saj naslavlja ključne odgovornosti strateškega voditelja do različnih deležnikov (investitorjev, kupcev, zaposlenih, dobaviteljev in drugih zainteresiranih javnosti).Namen je razviti razumevanje odgovornega ravnanja strateškega vodje, ko se sooča z nasprotujočimi si odgovornostmi v odnosu do različnih deležnikov, nejasnimi standardi, pomanjkanjem informacij, in velikim časovnim pritiskom.
Predmet je kompleksne narave, zato je kompleksnost uvedena postopno v dveh delih. V prvem delu je predmet osredotočen na tri glavne odgovornosti strateškega voditelja: da ustvarja vrednost, da sledi črki zakona in da deluje v skladu z etičnimi standardi. Skladno s tem, sprejemljivo in želeno strateško vodenje leži v preseku teh treh vidikov odgovornosti. To je področje vzdržnega dolgoročnega ustvarjanja vrednosti. Pravi del predmeta je zasnovana na podmeni, da igra vodja nadrejeno vlogo v razmerju do svojih sledilcev.
Drugi del predmeta pa oblikuje kritičen odnos do centralne vloge vodje, ki predstavlja prevladujočo doktrino v zahodne (evropske in ameriške) filozofije, ki so jo v sebi razvili slušatelji v procesu vzgoje v svoji primarni družini, »zahodnega« stila izobraževanja in vere. Slušatelji so izzvani, da podvomijo v dominantno vlogo vodje tako, da se seznanjeni z modrostmi in praksami vodenja iz drugih kultur in družbenih okolij. Namen drugega dela predmeta je, da osvetli verjetne slepe pege in skrite predpostavke, ki jih je v slušatelji vgradila njihova zahodnjaška vzgoja, in katere lahko ogrozijo njihovo uspešnost vodenja, kadar so soočeni z drugimi kulturami.
Nosilci predmeta
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|