Podjetništvo v Sloveniji in EU

Cilji predmeta

ocena smiselnosti nove poslovne ideje in upoštevanja vidikov, ki vplivajo na to odločitev pri ustanovitvi mednarodnega podjetja
spoznanje o vlogi evropskega procesa integracije za podjetništvo in poslovanje malih in srednjih podjetij na tem gospodarskem prostoru
spoznanje o prednostih in posebnostih poslovanja znotraj Evropske unije – institucionalnih in regulacijskih vidikov, državnih ukrepov in politik, virov financiranje, ustaljenih praks in poslovnih običajev, ter kulturnih podobnosti in razlik med državami
spoznanje institucij, ki so v EU namenjene spodbujanju podjetništva in možnih oblik pomoči, ki so na voljo novih podjetjem
pridobitev sposobnosti za oceno priložnosti, ki je nosi snovanje mednarodnega podjetja že ob njegovi ustanovitvi
spoznanje o nevarnostih in izzivih povezanih s poslovanjem v večjih poslovnih okoljih ali celo globalno. Študenti se bodo opremili se bodo z spoznanji, orodji in spretnostmi, ki so potrebne, da se navedenim težavam uspešno izognejo ali jih lažje prebrodijo.
spoznanje o tem, kako pridobiti informacije, ki jih podjetniki potrebujejo, če želijo osnovati mednarodno podjetje na področju EU, ter kako ter informacije uporabiti v poslovnem odločanju
izdelava analize države ali določene poslovne regije in presoja podjetniških možnosti na analiziranem območju
razumevanje pomena poslovanja v evru in na drugi strani v drugih valutah znotraj EU, tečajnih in drugih finančnih tveganj
razumevanje pomena razlik v regulativi, kulturah in poslovnih praksah za uspeh poslovne priložnosti ter možnosti uporabe mednarodnih podjetniških mrež, outsourcinga, franšiz in drugih oblik poslovnega sodelovanja

Vsebina predmeta

1. PODJETNIŠTVO V SLOVENIJI IN EVROPSKI UNIJI
1.1 Pomen in vsebina podjetništva v Evropski uniji in v posameznih državah članicah
1.2 Primerjava podjetniške klime med državami. Globalni podjetniški monitor.
1.3 Velikostna struktura gospodarstva v Sloveniji in EU ter podjetništvo


2. INSTITUCIONALNI KONTEKST PODJETNIŠTVA V EVROPSKI UNIJI:
2.1 Institucionalno okolje in poslovni uspeh: pomen formalnih in neformalnih institucij. Lastninske pravice in transakcijski stroški. Ekonomsko, politično in socio-kulturno podjetniško okolje.
2.2 Vpliv enotne evropske regulative. Razumevanje poslovnega okolja. Vpliv zakonodaje in njenega izvajanja ob ustanovitvi in vodenju podjetja. Benchmarking poslovne regulative s strani Svetovne banke.
2.3 Podjetništvo na podlagi priložnosti in iz nuje: mednarodna primerjava. Mednarodne statistike o razvitosti institucionalnega okolja za podjetništvo.
2.4. Kulturni dejavniki na podjetništvo. Razumevanje pomena kulture pri vrednotenju poslovnega okolja. Pomen globalnega in zato kulturno raznolikega trga dela.

3. ORGANIZACIJSKI VIDIK POJAVLJANJA PODJETNIŠTVA V SLOVENIJI IN EU

4. TRGI IN KONKURENCA SLOVENIJI IN EU Z VIDIKA PODJETNIŠTVA
4.1 Analiza kupcev in trgov po posameznih državah
4.2 Analiza držav in regulacij trga

5. DOSTOP DO VIROV – DELOVNA SILA
5.1. Razmere na trgih dela v Sloveniji in EU
5.3 Pomen razlik v mednarodnih stroških dela. Pomen razlik v mednarodni ravni usposobljenosti delovne sile.

6. DOSTOP DO VIROV: DENAR.
6.1. Načini financiranja novih podjetij v Sloveniji in EU
6.2 Gospodarjenje s trajnimi oblikami kapitala v Sloveniji in EU
6.3 Gospodarjenje z dolžniškimi oblikami gospodarjenja v Sloveniji in EU

7. MAKROEKONOMSKE RAZMERE ZA PODJETNIŠTVO
7.1 Značilnosti makroekonomskih razmer v Sloveniji in EU
7.2. Pristopi k analizi makroekonomskih razmer za potrebe podjetništva

Nosilci predmeta

  • Govorilne ure
  • torek ob 14.00 v P-304
Na vrh strani