Upravljalna ekonomika
Cilji predmeta
Upravljalna ekonomika proučuje odločitvene procese v podjetjih in akcije ter reakcije podjetij. Predmet želi doseči dva temeljna cilja: Prvič: doseči želimo tekočo uporabo ekonomskega jezika, kjer študenti natančno obvladajo pojme kot so elastičnost, nepovratni stroški, ovire za vstop, dominantna strategija ipd., ki jih bodo uporabljali pri nadaljnjem delu. Drugič: izboljšati želimo sposobnost odločanja v dinamičnem in negotovem poslovnem svetu. Predavanja iz Upravljalne ekonomike temeljijo na ekonomski intuiciji in gradijo logične sklepe, ki so pomembni za odločanje managerjev in ostalih deležnikov v poslovnem svetu.Vsebina predmeta
1. Teorija povpraševanja.1.1. Tradicionalna teorija povpraševanja.
1.2. Teorija povpraševanja, ki temelji na značilnostih proizvodov.
1.3. Ocenjevanje povpraševanja in njegovo napovedovanje.
2. Proizvodnja in stroški.
2.1. Stroškovne prednosti podjetij.
2.2. Optimizacija dobička in ponudba podjetja.
2.3. Analiza stroškov za poslovno odločanje.
3. Navpične meje podjetja.
3.1. Podjetje v navpični verigi.
3.2. Koristi in stroški vertikalne integracije.
3.3. Model navpične povezanosti.
4. Diverzifikacija.
4.1. Mere in razlogi za diverzifikacijo.
5. Interna organizacija
6. Tržne strukture.
6.1. Vstop in izstop.
6.2. Strateške zaveze in teorija iger.
7. Dinamična cenovna politika.
8. Cenovna diskriminacija.
9. Strateško pozicioniranje in konkurenčne prednosti.
9.1. Konkurenčne prednosti.
9.2. Strateško pozicioniranje.
9.3. Obranljivost konkurenčnih prednosti.
10. Novi poslovni modeli
Nosilci predmeta
![]() |
|
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
||
|
![]() |
|
|
|
|
|
|